ELDER(Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği) 11. Sektör toplantısı Bursa’da gerçekleşti.

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ve Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun destekleriyle düzenlenen ELDER(Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği) 11. Sektör toplantısı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak’ın katılımıyla Bursa’da gerçekleşti.

Toplantıda konuşan Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Başkanı Mustafa Yılmaz EPDK olarak yeterli ve kaliteli hizmet sunumunun temini için üzerlerine düşen düzenleme, bilgilendirme, denetim gibi çalışmaları titizlikle yaptıklarını aktaran Yılmaz, sektör temsilcilerinden de başta hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti olmak üzere her alanda azami çaba göstermelerini beklediklerini vurguladı.

 Konuşmasında tüketici memnuniyetine değinen Yılmaz “EPDK olarak tüketicilerin bilinçlendirilmesine, sahip oldukları hakları en iyi şekilde öğrenmelerine büyük önem veriyoruz. 2017’de vatandaşlarımızdan yazılı başvuru yoluyla kurumumuza elektrik sektörüne ilişkin 50 binden fazla tüketici şikayeti iletilmesi dikkat çekici bir husustur. Buradan bir kez daha hatırlatmak isterim ki tüketici şikayetlerinin ilk muhatabı dağıtım şirketleri ve dolayısıyla çağrı merkezleridir. Zira serbest bir piyasada kamu ancak müşteri ile şirket arasında çözüm bulunamayan konularda devreye girmelidir. Bu sebeple çağrı merkezlerinde çalışan personelin vatandaşlarımızı en faydalı ve en hızlı şekilde bilgilendirmeleri sorunların çözümü için de en doğru şekilde yönlendirmeleri büyük önem taşımaktadır. Çağrı merkezi personeli mutlak surette gerekli eğitimlerden geçirilmeli, tüketicilerimiz muğlak cevaplarla veya baştan savma bir tavırla karşılaşmamalıdır.” söylemiyle tüketici memnuniyetinin sağlanması noktasında tavsiyelerde bulundu.

Toplantıda Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (ELDER) Yönetim Kurulu Başkanı Serhat Çeçen konuşma yapan bir diğer isimdi. Ar-Ge yatırımlarının toplam yatırımlar içindeki payının 200 milyon lirayı aştığını vurgulayan Çeçen, şöyle devam etti: “Diğer yandan önümüzdeki dönem için teknoloji yatırımlarımıza da 2 milyar liralık bir kaynak ayırdık. Bu kapsamda coğrafi bilgi sistemi, SCADA sistemi, güvenlik sistemleri, akıllı şebeke yatırımları ile sunduğumuz hizmetin hızını, verimliliğini, güvenliğini ve elbette nihai amaç olarak da müşteri memnuniyetini en üst mertebeye taşımak için var gücümüzle çalışıyoruz. Tüm bu teknoloji ve Ar-Ge yatırımlarının, müşteri memnuniyetinin ön koşulu olan her an ulaşılabilir olma ve hızlı çözüm üretme konusunda elimizi güçlendireceğine inanıyoruz.”

Konuşmasında kayıp-kaçakla mücadelede önemli mesafe kat ettiklerine değinen Çeçen “Özelleştirme öncesi ülke genelinde yüzde 20’lerde seyreden kayıp kaçak oranı günümüzde yüzde 13’ler seviyesine geriledi. Kayıp kaçağın çok yüksek olduğu Doğu ve Güneydoğu’daki bazı illerimiz dışındaki bölgelerimizde oranın OECD seviyelerine yani yüzde 8’lere kadar indiğini söylemekten memnuniyet duyuyorum.” dedi.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (ELDER) 11. Sektör Toplantısı’nda yaptığı konuşmada tüketici memnuniyetine değinerek “En parlak sonuçlar çağrı merkezlerinden geldi. Çağrı merkezlerine ‘ulaşılabilirlik seviyesi’ yüzde 99,39 çıktı. Minimum yüzde 80 hedefi koyduğumuz ’20 saniyede çağrı merkezine ulaşma’ oranı yüzde 91,73 seviyesine yükseldi. Cevaplama oranı ise belirlediğimiz yüzde 95’lik oranın üzerine çıkarak yüzde 96,23 seviyesine geldi.” ifadelerini kullandı.

Albayrak “İnsanımızın daha fazla memnun olduğu, yapılan çalışmaların daha da farkında olduğu ve takdir ettiği bir tablo ile karşı karşıyayız. 21 dağıtım şirketinin performansına baktığımızda geçen yıla göre şirketlerimizin çok büyük bir kısmında memnuniyet artışı gerçekleşti. Vatandaş memnuniyeti ne kadar yüksek olursa şirketin değeri ve saygınlığı da o ölçüde artar. Aksi durumda şirketin değeri düşer ve Bakanlık olarak vatandaşa verdiğimiz sözü yerine getiremediğimiz için biz de bu noktada gerekeni yaparız.” sözleriyle vatandaşların memnuniyetinin önemine dikkat çekti. Toplantı sektörün sorunlarının tartışılmasıyla son buldu.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Paylaş